02634214333

موسیقی درمانی برای کودکان

موسیقی درمانی برای کودکان از تاثیرگذار ترین روش ها در تربیت حس و آرامش اعصاب و افزایش هوش است. موسیقی درمانی بر رفتارهای اجتماعی کودک، رشد و توانایی او اثر مثبت می گذارد. آنگونه که اگر به این موضوع مهم توجه شود و آموزش موسیقی کودکان در جامعه فراگیرتر شود، کودکانی فعال تر و اجتماعی تر از لحاظ ذهنی و یادگیری پرورش خواهندد داد.

طی پروژه ای تحقیقاتی در آلمان، یکی از متخصصین که با روش موسیقی درمانی روی توانایی های کودکان فعالیت می کرد، شاگردی داشت که علاوه بر برخی نارسایی های جسمی دچار نوعی تاخیر و کندی در انجام حرکات بدنی، ناتوانی در صحبت کردن و برقراری ارتباط با دیگران بود. این دختربچه شش ساله از سن سه سالگی تحت درمان با موسیقی قرار گرفته بود و درمانگران او خیلی زود متوجه توانایی های بالای این دختر در درک و اجرای موسیقی شده و به همین جهت استفاده از موسیقی درمانی را برای او پیشنهاد داده بودند.
نکته جالب آن بود که این دختر با وجود داشتن تنها چهار انگشت در هر دست خود، خیلی زود توانست توانایی نواختن پیانو را بهه دست آورد. او با وجود آنکه به ندرت صحبت می کرد، می توانست بدون داشتن غلط موسیقایی، درست آواز بدون کلام بخواند. نحوه درمان از ابتدا به صورت جلسات ۴۵ دقیقه ای در هفته از سال ۱۹۹۶ در شروع شد و به مدت سه سال ادامه پیدا کرد. به تدریج طول زمان درمان از ۴۵ دقیقه به یک ساعت رسید.
نتیجه کار بسیار رضایت بخش بود، او در پایان سه سال درمان (یعنی در سن شش سالگی) می توانست به راحتی جملات سهه یا چهار کلمه ای بسازد، مهارت های اجتماعی اش قوی تر شده و اعتماد به نفس لازم برای زندگی متکی به خو را کسب کرده بود. علاوه بر موارد بالا، او به این مهارت بسیار دشوار دست یافته بود که می توانست در آن واحد پیانو بزند و آواز بخواند. او در حالی که در اوایل دوره درمان اجازه نمی داد کودکان دیگری در کنار او ساز بزنند. هم اینک با بهبود و رشد رفتار اجتماعی اش، به سادگی به صورت گروهی با دوستان خود ساز می زد. او در شش سالگی با پیانو ملودی اجرا و درمانگر در کنار او و یا با ساز دیگر با او همراهی می کرد. هنگامی که در مراسمی از او خواسته می شد که برای دیگران پیانو بزند، به راحتی آن را قبول می کرد.

یکی از مهمترین مواردی که پدر و مادری که می خواهد فرزند خود را با موسیقی آشنا کند، باید در نظر داشته باشد، پیدا کردن یک آموزشگاه خوب موسیقی کودکان است. آموزشگاه موسیقی آوادیس این امکان را فراهم کرده است تا با کادری مجرب در این زمینه، بهترین امکانات برای آموزش موسیقی کودکان در کرج فراهم کند. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در اینن زمینه و آگاهی از زمان برگزاری کلاس ها با ما ( آموزش موسیقی کودکان در کرج ) تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *