02634214333

درباره ساز ارگ برترین اساتید آموزش ارگ در کرج

آموزش ارگ در کرج

درباره آموزش ارگ در کرج باید بدانید یکی از سازهای صفحه‌کلیددار که نت های آن به وسیله هوا تولید می شود. این ساز از قدیمی‌ترین سازها در فرهنگ اروپائی است و در اجرای موسیقی مذهبی و کلیسائی از دیرباز بکار می‌رفته است. در منابع عربی و فارسی قدیم به این ساز ارغنون می‌گفتند. ارگ امروزی دو نوع اصلی دارد: ارگ بادی و ارگ برقی (الکترونیک). ارگ بادی از یک ردیف لوله با اندازه های مختلف تشکیل شده است که صدا از نوسان هوا در این لوله‌های صوتی تولید می‌شود. در ارگ برقی مدارهای الکترونیک نوسان می‌سازند و بلندگویی صدا را بگوش می‌رساند.

 

کلاس ارگ در کرج

ساز ارگ را باید از دسته سازهای بادی بدون زبانه بشمار اورد و ضمنا جلوی نوازنده ساز ردیف شستی هایی مانند پیانو قرار گرفته اند. نت های ارگ بادی تا زمانی که یک شستی و یا یک پدال را فشار می دهیم ادامه می یابد و هوا نیز از درون لوله مربوط به آن شستی عبور می کند. ارگ معمولا پنج ردیف شستی یا کلید و جایگاهی برای پدال های متعدد دارد. گاهی نوازنده ارگ این پدال ها را با پاهای خود و با استادی هرچه تمام تر می نوازد.

برخلاف پیانو، شدت فشردن شستی‌ها تغییری در شدت صدای تولید شده ایجاد نمی کند، اما نوازنده ارگ به وسیله اهرم های قطع و وصل که خود آن ها را تنظیم می کند و همچنین ابزاری که آن را کلید های قطع صدا می نامند، با قطع و وصل جریان هوا درجه صدا را تغییر میدهد. وسعت صدای ارگ بزرگ حدود نه اکتاو است. در سالهای اخیر ارگ الکترونیک نیز که صوت ان توسط تمهیدات و دستگاههای الکترو اکوستیکی تولید میشود. اختراع و با وسعت های مختلف از چهار تا هفت اکتاو به بازار امده است.

 

ارتباط با آموزشگاه موسیقی آوادیس

شماره تماس : ۰۲۶۳۴۲۱۴۳۳۳ – ۰۲۶۳۴۲۱۴۳۳۴ 

تلفن همراه : ۰۹۱۰۲۶۲۶۱۳۵

ایمیل: musicavadis@gmail.com

اینستاگرام : avadis.academy

آدرس: کرج, جهانشهر- میدان سپاه بلوار جمهوری- کوچه شهید جدیدی- پلاک ۲۸

 

آموزش سنتور در کرجآموزش پیانو در کرجآموزش موسیقی کودکانآموزش ساز کلاسیک در کرج

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *