02634214333

آموزش سنتور در کرج با آموزشگاه موسیقی آوادیس میسر نمایید . در خدمت شما هستیم با بهترین اساتید آموزش موسیقی و جدیدترین متدهای آموزشی. تنها کافیست باما تماس حاصل فرمایید.

سنتور یکی از سازهای زهی مضرابی می‌باشد. که باصدای دلنوازش برای خیلی از هنردوستان این حس را ایجاد کرده است. افرادی هستند که به دنبال یادگیری این ساز بروند. و بخواهند این ساز را بصورت حرفه‌ای فرا بگیرند.

کلاس سنتور در کرج

خیلی سوال‌ها هست که ذهن کسانی که بدنبال یادگیری ساز سنتور هستند را مشغول کرده است. اما نگران نباشید با ما در خواندن این مقاله همراهی کنید. تا تمامی سوال‌های شما را برطرف سازیم. و اطلاعات جالبی درباره ساز سنتور و آموزش سنتور بدهیم.

شاید نشنیده باشید که سنتور یکی از سازهای قدیمی و کهن ایران بشمار می‌آید. اختراع این ساز گوش نواز رابه ابونصر فارابی نسبت می‌دهند. البته هم اکنون هم در غرب و هم درشرق شناخته شده است.

نشانه‌های ساز سنتور از آشوریان و بابلیان

نشانه‌ای که از این ساز کهن برجای مانده بود در سنگتراشی‌های آشور و بابلیان بوده است. که در آن زمان سازی که بسیار به سنتور همانند می‌باشد. در بزرگداشت آشور بانیپال در صف تشریفات آن‌ها جای داشته است. هم چنین نیز خیلی‌ها براین باورند که این ساز زهی را در زمان‌های بسیار قدیم به کشورهای آسیایی برده‌اند. اکنون مشابه این ساز در کشورهایی نظیر مصر و پاکستان و عراق و هند ویونان و… می‌باشد. البته در این میان قابل ذکر است که به شما عرض کنیم در آموزشگاه موسیقی آوادیس کلاس سنتور برگزار می‌شود. برای اطلاع از ساعات برگزاری آنها با ما تماس حاصل فرمایید.

اگر شما هم علاقه مند به ساز گیتار هستید و تمایل دارید که در کلاس گیتار ثبت نام نمایید.کلیک نمایید

آموزش سنتور در کرج

تدریس سنتور در کرج

شکل سنتور برای همه‌ی هنردوستان مشخص است. اینکه این ساز بسیار منظم می‌باشد. جعبه ذوزنقه‌ای شکل می‌باشد و دارای یک ضلع بلند و یک ضلع کوتاه‌تر است. اینکه جنس آن از چوب می‌باشد. دارای هفتاد و دو سیم می‌باشد. که به دسته‌های چهارتایی تقسیم می‌شود. از سازندگان معروف این ساز خوش نوا، می‌توان داریوش سالاری و مهدی ناظمی را نام برد.
نوازندگان با استعداد و بنام ساز سنتوراعم از قدیم و جدید پرویز مشکاتیان، داریوش صفوت، محمدصادق خان، علی‌اکبر شاهی، حسین ملک، فضل‌الله توکل، حسین صبا، ابوالحسن صبا، سوسن دهلوی، رضا شفیعیان، پشنگ کامکار، جواد بطحایی، اردوان کامکار، سیامک آقایی، حسین پرنیا و.. می‌توان نام برد. البته تدریس سنتور در کرج و
یادگرفتن سنتور برای هنرجویان بر اساس نظر اساتید این حوزه نیاز به پشت‌کار و تمرین نیاز دارد. سنتور سازی است که وابستگی زیادی به حرکات سریع و فکر شده دست دارد. از همین جهت کسانی که در گذشته سازهای دیگری مانند ویولن و گیتار کار کرده‌اند. سریع‌تر کار با این ساز را یاد می‌گیرند. همچنین در نظر داشته باشید که تدریس و یادگیری سنتور نیاز به زمان نسبتا زیادی دارد. مانند تمامی سازهای مشابه زمانی حداقل ۳ ماهه نیاز دارد.

آموزش تخصصی سنتور در کرج

البته این ۳ ماه تماما صرف یادگیری خود ساز سنتور نمی‌شود. و در جلسات ابتدایی بنابه نظر استاد صرفا موضوعات آکادمیک این ساز تدریس می‌شود. تدریس موضوعات آکادمیک سنتور و دیگر سازها در ابتدا کاملا بی فایده به نظر می‌آیند. در جلسات و ترم‌های بعدی متوجه اهمیت آن‌ها می‌شوید. تجربه ثابت کرده است که هنرجویانی که مباحث آکادمیک هر ساز را به خوبی یادمی‌گیرند. از شانس بیش‌تری برای موفقیت در نواختن آن ساز برخوردارند. نوازندگی سنتور بوسیله دو چوب نازک که مضراب نامیده میشود نواخته می‌شود. یادگیری سنتور می‌بایست نحوه درست گرفتن مضراب‌ها را در نظر گرفت. در اصل مضراب خود از چهار قسمت سرو ساقه ،حلقه ودم تشکیل شده است. و واسطه میان دستان و ساز سنتور می‌باشد. آموزش تخصصی سنتور در کرج توسط بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج با نام آموزشگاه موسیقی آوادیس آموزش داده می‌شود.

اگر شما هم علاقه مند به ساز پیانو هستید و تمایل دارید که در کلاس پیانو ثبت نام نمایید.کلیک نمایید

آموزشگاه سنتور در کرج

هنرجویان بسیاری در این آموزشگاه حرفه‌ای شروع به یادگیری ساز سنتور کرده‌اند. آن‌ها توانسته‌اند با آموزش سنتور در کرج به مقام بالایی از موسیقی دست پیدا کنند. اینک ما سعی کرده ایم به تعدادی از سوال‌هایی که ذهن شما هنردوستان عزیز را مشغول کرده است.

۱٫چندنوع سنتور داریم؟

سنتورهای مختلفی در بازار وجود دارد که از لحاظ ساختار و کاربرد متفاوت می‌باشد. ساز سنتور ده و یازده و دوازده خرک و سنتور لا کوک، سنتور باس، سنتور باریتون، سنتور کروماتیک و سنتور کروماتیک بم از انواع آن می‌باشد. اما سنتوری که بیشتر درایران رواج دارد سل کوک یا نه خرک است.

۲٫یادگیری این ساز زهی مضرابی برای چه سنی مناسب است؟

یادگیری هر سازی برای هر سنی مناسب است و هیچگونه محدودیتی وجود ندارد. اما در سن کودکی اگر برای فرزندان خود برنامه ریزی داشته باشیم. به استعداد آنها اهمیت دهیم در این رده پایین سنی بازده بسیاری خواهند داشت. هوش و فکر فرزندان خود را ارتقا میدهید و هم چنین وقتی بمرور بزرگتر می‌شوند. آن ساز مورد علاقه خود را بیشتر یاد میگیرند و حرفه ای تر میشوند و در آینده پیشرفت بسیاری خواهند کرد.

۴٫قیمت ساز سنتور چند است؟

قیمت این ساز نیز متفاوت است که بسته به پییشنهادی که استاد موسیقی که آموزش سنتور در کرج را برعهده دارد. به شما پیشنهاد می‌دهد معمولا از پانصد هزار تومان به بالا می‌باشد.

بهترین آموزشگاه سنتور در کرج

۵٫آموختن آن دشوار است یا آسان؟

هرسازی برای یادگیری سختی های خود را دارد. اما بسته به علاقه و استعداد و پشت کاری که داشته باشید. یادگیری برای شما راحت تر می‌شود.

۶٫چقدر زمان می‌برد تا بتوانیم ساز سنتور را در بهترین آموزشگاه سنتور در کرج بصورت معقولی بنوازیم؟

هر سازی بسته به تمرین و پشتکاری که انجام می‌دهید. برای یادگیریش متفاوت است. اما دوره مقدماتی ساز سنتور در آموزشگاه موسیقی  که به آموزش سنتور در کرج می‌پردازد هشت الی نه ماه است.

۷٫طرح تدریس سنتور چگونه است؟

استاد امین صادقیان که مدرس ساز سنتور و هنگدرام در آموزشگاه موسیقی آوادیس می‌باشند. دارای مدرک کارشناسی نوازندگی از دانشگاه هنر می‌باشد که ازسال ۷۲ به فراگیری موسیقی پرداخته‌اند. همچنین در حوزه ی نوازندگی و آهنگسازی فعالیت بسیار داشتهاند. آموزش سنتور استاد صادقیان به شیوه سنتور نوازی اساتید فرامرز پایور و پرویز مشکاتیان می‌باشد. وی در آموزش سنتور به کودکان نیز متخصص می‌باشد.

اگر شما هم علاقه مند به ساز تار هستید و تمایل دارید که در کلاس ویولن ثبت نام نمایید.کلیک نمایید

آموزش سنتور در کرج

سنتور، سازی اصیل با ریشه ای کاملا ایرانی است که سال های سال است از نیاکان ما به ما به ارث رسیده است. آموزش سنتور در کرج، نیازمند روش های اصولی و اساتید مجرب و تحصیل کرده این زمینه است. به همین منظور، آموزشگاه موسیقی در کرج به عنوان مرجع برگزار کننده کلاس آموزش سنتور در کرج، با بهترین اساتید و متدهای آموزشی، در کنار شما عزیزان است.

آموزشگاه موسیقی در ایجاد آن تلاش بسیار کرده است مراجعه کنند و با مشاوران ما بصورت رایگان مشورت بگیرند و به یادگیری سنتور در آموزشگاه  بپردازند.

آموزش تخصصی ساز سنتور در کرج

نحوه آموزش ساز سنتور در کرج

با این شماره ها تماس فرمایید تا مشاوران ما شما را راهنمایی نمایند:

۰۲۶۳۴۲۱۴۳۳۴

۰۲۶۳۴۲۱۴۳۳۳

۰۹۱۰۲۶۲۶۱۳۵

اگر شما هم علاقه مند به ساز ویولن هستید و تمایل دارید که در کلاس ویولن ثبت نام نمایید.کلیک نمایید

استاد سنتور در کرج

برای آموزش سنتور در کرج مطمئنا شما هم به دنبال بهترین استاد سنتور در کرج هستید ، و تمایل دارید سنتور را ار مبتدی تا پیشرفته بیاموزید بهتر است که حتما به آموزشگاه موسیقی آوادیس سر بزنید و از اساتید سنتور آموزشگاه سوالات خود را بیاموزید.

اما همیشه سوال اینجاست بهترین استاد سنتور در کرج چه کسی است؟

جواب ما اینست برای تعیین اینکه چه استادر برترین است، باید یکسری نکات را بدانید.

استاد سنتور حتما باید دارای تحصیلات آکادمی در این حوزه باشد و همینطور تجربه بالایی در آموزش دادن داشته باشد و متدهای آموزشی او کاملا تطابق با علم روز موسیقی باشد.

استاد باید محیط آموزشی را طوری مدیریت کند که هنرجو در آن احساس هیجان و تمایل به یادگیری بیشتر موسیقی داشته باشد.

سوالات متداول

برای آموزش سنتور یا هرساز دیگه یی، در آموزشگاه موسیقی آوادیس ما در اولین قدم به جز آموزش به پرورش ذهنی شما دوستان هم می‌پردازد.پس کودک شما باید حداقل ابندایی را رد کرده باشد.

اگر شما ، دغدغه مالی ندارید ، هرچه ساز سنتوری که می‌خرید حرفه ای تر باشد ، یادگیری شما آسان تر است. اما شما اگر اول راه هستید ، آنقدر هم نیاز نیست هزینه اضافی کنید و یک ساز لوکس خریداری نمایید.

برای پاسخ این سوال باید گفت موارد زیادی دخیل هستند. اولین مورد آموزشگاهی است که شما در آن ثبت نام می‌نمایید. هر چه آموزشگاه حرفه ای تر باشد ، اساتید آن آموزشگاه هم موثر تر هستند.

مورد بعدی به پشتکار و تلاش شما وابسته است. و بعد هم ظرفیت یادگیری و استعداد شما.

مهم کمیت نیست ، بلکه در درجه اول مهم کیفیت تمرین‌های شماست.شما برای موفقیت در هر آموزشی به روزی حداقل یک ساعت تمرین نیاز است. و مهم پیوسته بودن این زمان تمرین در روزهای متوالی است.

پاسخ ما به شما اینست که یادگیری هر سازی چالش‌های خودش را دارد.و سنتور هم از قاعده مستثنی نیست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *