02634214333

درباره ساز نی برترین اساتید آموزش نی در کرج

آموزش نی در کرج

نی قديمی ترين ساز بادی ايران است که در ايران از انواع مختلف آن استفاده می‌شود. نوعی از نی که کاملترين مي باشد و در موسيقی سنتي ايران به ثبت رسيده و برای آن نت نوشته شده و همچنين از نظر جهانی بعنوان نی ايرانی معرفی و ثبت شده ني هفت بند می‌باشد.

که از نظر حس و قدرت و وسعت صدا در تمامي ساز های بادی همنوع خود بی‌نظير است.

سازی است متشکل از یک لوله استوانه ای از جنس نی که سراسر طول آن از هفت بند و شش گره تشکیل شده است.

( به این دلیل این ساز را نی هفت بند نیز می گویند)

درباره ساز نی برترین اساتید آموزش نی در کرج

نی به قطرهای متفاوت از ۵/۱ تا ۳ سانتی متر و طولهای مختلف حدود ۳۰ تا ۷۰ سانتی متر ساخته شده، در تمام آنها، روی لوله کمی در قسمت پائین ۵ سوراخ در طرف جلو و یک سوراخ در قسمت عقب قرار گرفته، و در یک یا دو انتهای نی روکشی برنجی با طولی کوتاه لوله نئی را پوشانده است. لبه لوله در قسمت دهانی آنقدر تیز است که من تواند لای دندانها قرار گیرد. نی از انواع سازهای بی زبانه است.

هوا از طریق نفس نوازنده ار انتهای بالائی به درون فرستاده شده و قسمت اعظم آن از نزدیکترین سوراخ باز خارج می شود. بنابراین باز و بسته شدن سوراخ ها به توسط انگشتان هر دو دست نوازنده، طول هوای مرتعش و طول موج ارتعاش را زیاد و کم کرده و در نتیجه صوت زیر و بم می‌شود. می‌توان گفت که ني يک ساز ساده يا يک ساز پيچيده است.

از نظر ساختمان دارای ساختار بسيار ساده همراه با پيچيدگی خاصی است. نی بطور کلی دارای ۶ نوع صدا است که نوازندگان از سه صداي معروف آن بشدت استفاده می‌کنند.

نی از دسته سازهای محلی است و تقریبا در تمام نقاط ایران معمول است. نوازندگان محلی با ابتکاری سنتی تا اندازه ای از قطع شدن صدای ساز هنگام تازه کردن نفس جلوگیری می کنند.

آموزش نی در کرج

آموزش نی در کرج و تدریس نی در کرج و در آموزشگاه موسیقی آوادیس در کرج انجام می شود و کلاس نی در کرج نزد بهترین استاد نی در کرج انجام می شود.

یکی دیگر از دوره های آموزش سازهای ایرانی در آموزشگاه موسیقی آوادیس در کرج، آموزش نی است.

دوره های آموزش نی در آموزشگاه موسیقی آوادیس توسط بهترین اساتید موسیقی کرج برگزار می شود. در حال حاضر کلاس‌ آموزش نی از محبوب ترین دوره های آموزش ساز ایرانی بادی است که هر ساله آموزشگاه موسیقی آوادیس هنرجویان مستعدی را در حوزه نوازندگی آن، به جامعه هنری معرفی می کند. دوره های آموزش نی در آموزشگاه موسیقی دارای دو سطح است.

تدریس نی در کرج

آموزش نی در کرج بصورت مقدماتی و پیشرفته تدریس می‌شود. هنرجویان در ابتدا در دوره آموزش نی مقدماتی یا آموزش نی مبتدی شرکت می کنند. پس از اتمام این دوره، هنرجویان می توانند در سطح ۲ یعنی آموزش نی پیشرفته یا تخصصی شرکت کنند. علاوه بر آن می توانند با شرکت در دوره های گروه نوازی سازهای ایرانی، مهارت و توانایی خود در نوازندگی را تا میزان زیاد بهبود ببخشند.
برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص تشکیل دوره های آموزش نی مقدماتی و آموزش نی پیشرفته در آموزشگاه موسیقی آوادیس در کرج، با تلفن های تماس آموزشگاه موسیقی آوادیس در ارتباط باشید.

کلاس نی در کرج

شیوه نواختن ساز نی در کلاس نی در کرج بدین ترتیب است که سر آن را در دهان بین دندان ها می گذارند و هوا را بدون واسطه به داخل نای می‌دمند.

برای دمیدن در نی باید از نفسی که در داخل شش‌ها اندوخته می‌کنیم استفاده شود. سرش را باید وسط دندان پیشین قرار داد و بعضی ها بر حسب عادت نی را میان دندان نیش و پیشین می گذارند. که حالت اول اصولی تر است به خاطر این که هوا مستقیم وارد نی می شود در هر دو صورت زبان باید روی نی قرار گیرد.

اگر نی را سمت راست بدن قرار دهیم باید سمت راست دهان روی نی باشد. طرف چپ آزاد و بر عکس اگر طرف چپ بدن قرار گیرد. قسمت چپ دهان به وسیله لب ها را می پوشاند. هوای شش ها باید بدون مزاحمت زبان و دندان ها وارد نی گردد.

لرزاندن لب ها که بنظر بعضی کار زشتی است. به ویبراسیون  صدا کمک می کند و بیشتر برای صدای اوج و غیث مورد احتیاج است.

انواع ساز نی در کرج

انواع ساز نی در بازار با مارک های مختلف متفرقه و ارزان قیمت وجود دارد. که کیفیت مناسبی ندارند و خرید آنها خیلی توصیه نمی شود. برای اینکه یک نوازنده خوب در ساز نی باشید. جدا از تمرین و آموزش نیاز می باشد که ساز مناسب و استاندارد انتخاب کنید. تا بیشتر از نواختن خود لذت ببرید. از بهترین مارک هایی که در حال حاضر در ایران وجود دارد. می توان به  نی سلطانیان، نی صنایعی ، نی شفیعی، نی عارف ، نی بیات  و نی علوی اشاره کرد.

آموزش گیتار در کرج

آموزش سنتور در کرج

برای بازدید از رزومه اساتید نی در کرج کلیک نمایید

کلاسهای آموزشی آموزشگاه موسیقی آوادیس کرج

تماس با ما

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *