۳۴۲۱۴۳۳۳۰۲۶

آموزش کیبورد در کرج

آموزش کیبورد در کرج ساز کیبورد از لحاظ ظاهری به ساز پیانو و ارگ شباهت زیادی دارد. به طور کلی کیبورد در دسته سازهای شستی قرار می‌گیرد. کلیدهای این ساز با ترتیب مشخصی در کنار هم قرار گرفته‌اند که می‌توانند طیف گسترده‌ای از صداها را تولید کنند. این ساز از نظر تعداد کلید به سه گروه 61، 76 و 88 کلیدی تقسیم می‌گردد. آموزش کیبورد در کرج همچنین در تقسیم بندی دیگری آنها را به انواع سبک، متوسط و سنگین نیز تقسیم‌بندی می‌کنند. ساز کیبورد، یک ساز الکتریکی است و از نظر نحوه‌ی تولید صدا با ساز ارگ و پیانو تفاوت‌های واضحی دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم. این ساز یک حافظه‌ی داخلی دارد که امکان ضبط کردن صدا یا ریختن آهنگ‌های مختلف توسط فلش مموری در آن را ممکن می‌کند. این ساز قابلیت اتصال به کامپیوتر، بلندگو، میکروفن و … را دارد. همچنین نور صفحه، سرعت ریتم، ویرایش ریتم، صداسازی، تنظیم گام‌ها، ضبط صدا و بسیاری امکانات دیگر نیز در این ساز در دسترس است که همه اینها به خاطر الکتریکی بودن آن است.

 

آموزش کیبورد در کرج

کلاس کیبورد در کرج

کلاس کییورد در کرج اگر به صورت خلاصه بخواهیم تفاوت  سه ساز ارگ و پیانو و کیبورد را بگوییم این گونه است که:
ارگ، سازی‌ست که با فشردن کلیدی فشار هوا در لوله‌های این ساز جریان یافته و صدا و ملودی ایجاد میکند.
پیانو سازی است که با فشردن کلید آن چکشی نرم به سیمی محکم برخورد کرده و ایجاد صدا میکند.
کیبورد سازی الکتریکیست که صداها و ملودی ها از قبل در حافظه آن ریخته شده و به وسیله برق و فشار دادن کلیدهای آن کار میکند و صدا توسط اسپیکر به گوش می‌رسد. البته در حال حاضر کیبوردهای بسیار پیشرفته‌ای هم آمده اند که قابلیت شبیه سازی صدای تمام سازها را دارند.

زمانی که شروع به نواختن ساز کیبورد می‌کنید، احساس شور و شوق به موسیقی در شما افزایش می‌یابد. کلاس کیبورد در کرج در آموزشگاه موسیقی آوادیس به شما کمک می‌کند تا حس رضایت از نواختن موسیقی را تجربه کنید. هر جلسه تمرینی، شما را یک قدم به تحقق رویای نواختن کیبورد نزدیک‌تر می‌کند. تصور اینکه می‌توانید برای دوستان و خانواده خود نواخته‌های زیبا و دلنشین اجرا کنید و آنها را تحت تأثیر قرار دهید، بسیار لذت‌بخش است. یادگیری کیبورد علاوه بر اینکه یک هنر است بلکه یک راه عالی برای بالا رفتن خلاقیت و آرامش روحی نیز می‌باشد.

 

کلاس ساز کیبورد در کرج

استاد خوب کیبورد در کلاس ساز کیبورد در کرج علاوه بر آموزش اصول تئوری موسیقی از جمله نت خوانی، آکوردشناسی، ریتم خوانی و انواع تکنیک های صحیح نوازندگی، اجزای متفاوت کیبورد، تنظیمات متنوع کیبورد و نحوه استفاده از تجهیزات الکترونیکی مانند سینتها و میدی کنترلرها را نیز به هنرجویان آموزش می دهد. تا اشراف کاملی از ساز کیبورد بدست آورند. و توانایی استفاده از امکانات الکتریکی این ساز را داشته باشند.

 

بررسی قابلیت های ساز:

کیبورد یک ساز چندمنظوره است. این ساز علاوه براینکه به نوازندگان و اجراکنندگان موسیقی کمک می‌کند، بلکه برای تولیدکنندگان موسیقی الکترونیک هم امکانات بیشتری را فراهم می آورد. در اکثر کنسرت ها و اجراهای موسیقی زنده، کاربرد کیبورد می‌ تواند بسیار بیشتر باشد.
اما قابلیت های ساز کیبورد به همین جا ختم نمی‌شود.صداسازی در اکثر کیبوردها، تنظیم سرعت ریتم، ریتم سازی و ویرایش ریتم در اکثر کیبوردها، ضبط و سکوئنس (ادامه) آهنگ، تنظیم گام ، بالا و یا پایین آوردن اکتاو، و دسترسی همزمان به صدها ریتم و صدا از جمله دیگر قابلیت های این ساز خارق العاده می باشد.

یکی دیگر از قابلیت ها مهمی که در سازهای کیبورد در نظر گرفته شده است و کیبوردهای قدیمی فاقد آن هستند، دارا بودن کتاب آهنگ است. کتاب آهنگ در کیبوردهای جدید، در واقع اطلاعات تمام آهنگ ها را ذخیره می کند. این امر باعث می شود تا شما عزیزان نوازندگی خیلی زودتری را تجربه کنید و به حد مورد نظرخود برسید.

 

 

چقدر طول میکشد کیبورد بنوازیم ؟

یادگیری هر نوع سازی علاوه بر تسلط و تجربه استاد، که با تلاش بسیار سعی بر همراهی اساتید به نام و متخصص در آموزشگاه موسیقی آوادیس را داشته‌ایم،به پشتکار، تمرین مداوم روزانه، تلاش و علاقه هنرجو مرتبط هست. ولی در کل نواختن ملودی با کیبورد یا ارگ حدود 3 تا 6 ماه به طول می‌انجامد .

اگر شما هم علاقمند به ساز پیانو هستید و تمایل دارید که در کلاس پیانو ثبت نام کنید کلیک نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *